17:54 05.10.2023
Обдаровані
Мета роботи:
- пошук талановитих дітей та їх розвиток;
- створення оптимальних умов для розвитку особистості та її нахилів;
- розробка системи роботи з обдарованими учнями;
- удосконалення уроку як засобу розвитку творчої особистості учня.
ПРОГРАМА «ОБДАРОВАНІСТЬ»
Програма розроблена з метою створення умов для всебічного розвитку та розкриття інтелектуального потенціалу обдарованих дітей, сприяння їхній самореалізації в освітньому процесі.
Мета програми: визначити чітку систему організаційно-педагогічних та науково-практичних заходів пошуку, навчання й виховання обдарованих дітей.
Завдання:
1. Розробка системи виявлення обдарованих дітей.
2. Створення умов для інтелектуального, духовного, фізичного розвитку обдарованих дітей, їх самореалізації.
3. Забезпечення морально-психологічної підтримки обдарованих дітей.
4. Науково-методична підготовка педагогічних кадрів для роботи з обдарованими дітьми.
5. Створення системи стимулювання обдарованих дітей.
Зміст діяльності:
1.Психолого-педагогічній службі школи розробити систему цілеспрямованого виявлення обдарованих ї здібних дітей за допомогою комплексної діагностики, скласти «банк даних» здібних учнів школи.
Виконавець: практичний психолог.
2.Проводити заходи з метою виявлення та стимулювання творчої діяльності здібних та обдарованих дітей:
· Загальношкільні виставки творчих робіт учнів, спрямовані на самореалізацію обдарованих дітей;
· Олімпіади для учнів 3-4 класів "Пошук";
· Конкурси для учнів 1-4 класів.
Виконавці: заступник директора з НВР, педагог-організатор, класні керівники.
3.Здійснювати поглиблену психодіагностику особистісних рис обдарованих дітей, надавати їм індивідуальну допомогу.
Виконавець: практичний психолог.
4.Проводити семінари за різною тематикою, мета яких психолого-педагогічна підготовка вчителі до роботи з обдарованими учнями. (теми вказані у річному плані роботи школи).
Виконавець: заступник директора з НВР, практичний психолог.
5.Оновлювати банк науково-методичної інформації про особливості розвитку дитячої обдарованості.
Виконавець: заступник директора з НВР, практичний психолог.
6.Реалізовувати творчі здібності учнів через систему диференційованих завдань, інтерактивних технологій, критичного мислення, систему РН.
Виконавці: вчителі.
7.Забезпечувати якісну підготовку учнів до участі в міських, обласних, всеукраїнських олімпіадах, конкурсах, виставках творчих робіт.
Виконавці: вчителі.
8.Організовувати участь обдарованих учнів в олімпіадах різного рівня.
Виконавець: заступник директора з НВР.
9.Проводити щорічно шкільне свято «Обдарованість» із метою вшанування переможців олімпіад, конкурсів.
Виконавець: педагог-організатор.
10.Розробити систему взаємодії дітей і батьків із метою формування у вихованців позитивної «Я-концепції» та створення відповідного сімейного клімату, що сприятиме розвитку здібностей дитини.
Виконавець: класні керівники, практичний психолог.
Рекомендації батькам з розвитку обдарованої дитини
- Відповідайте на запитання дитини терпляче і чесно.
- Сприймайте питання і вислови дитини серйозно.
- Організуйте дитині кімнату чи куточок винятково для її справ.
- Зробіть стенд, де дитина може показувати свої роботи.
- Не сваріть дитину за безлад на столі, якщо це пов'язано з її творчим процесом.
- Покажіть дитині, що її люблять і приймають безумовно, тобто таким, який він є, а не за успіхи і досягнення.
- Доручайте своїй дитині посильні справи і турботи.
- Допоможіть їй будувати свої власні плани і ухвалювати рішення.
- Допомагайте дитині поліпшувати результати її роботи.
- Беріть вашу дитину в поїздки по цікавих місцях.
- Допомагайте дитині спілкуватися з дітьми з різних культурних шарів.
- Не порівнюйте свою дитину з іншими, указуючи при цьому на її недоліки.
- Не принижуйте свою дитину, не давайте їй відчути, що вона чимось гірше за вас.
- Привчайте вашу дитини мислити самостійно.
- Забезпечуйте дитину книгами, іграми та іншими потрібними їй речами для його улюблених занять.
- Спонукайте дитину придумувати історії і фантазувати. Робіть це разом з нею.
- Привчайте її до регулярного читання з малих років.
- З увагою ставитеся до її потреб.
- Кожен день знаходите час, щоб побути з дитиною наодинці.
- Долучайте дитину в спільне обговорення загальних сімейних справ.
- Не дражнить дитину за помилки.
- Хваліть за будь-які успіхи.
- Навчайте її спілкуватися з дорослими будь-якого віку.
- Розробляйте практичні експерименти, що допомагають дитині більше дізнаватися.
- Не забороняйте дитині грати зі всяким "мотлохом" - це стимулює її уяву.
- Спонукайте дитину знаходити проблему і потім розв'язувати їх.
- Хваліть дитину тільки за конкретні успіхи і вчинки і робіть це щиро.
- Будьте чесними в оцінці своїх почуттів до дитини.
- Не обмежуйте коло тем, обговорюваних з дитиною.
- Давайте дитині можливість самостійно приймати рішення і відповідальність за них.
- Допомагайте дитині стати особистістю.
- Допомагайте дитині знаходити варті уваги телепрограми і радіопередачі.
- Розвивайте в дитині позитивне сприйняття її здібностей.
- Заохочуйте в дитині максимальну незалежність від дорослих.
- Вірте в здоровий глузд вашої дитини і довіряйте їй.
- Ніколи не ігноруйте невдачі дитини, кажучи їй: «Я цього теж не вмію».
- Віддавайте перевагу, щоб основну частину роботи, за яку взялася ваша дитина, вона виконувала самостійно, навіть якщо ви не впевнені в позитивному кінцевому результаті.
- Ведіть щоденник спостережень за розвитком вашої дитини й аналізуйте процес розвитку.