A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великокопанівський ліцей
Великокопанівської сільської ради
Херсонського району Херсонської області

Зарубіжна література

Дата: 02.11.2021 22:57
Кількість переглядів: 59

Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів  освіти із зарубіжної літератури

Рівні  

навчальних  досягнень

Ба 

ли

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

I.  

Початковий

Учень (учениця) на елементарному рівні відтворює матеріал,  називаючи окремий літературний факт або явище (автора й назву  твору, окремих літературних персонажів тощо)

Учень (учениця) розуміє навчальний матеріал і може відтворити  фрагмент із нього окремим реченням (називає окремі факти з життя та  творчості письменника, головних персонажів твору, упізнає за описом  окремого персонажа твору, упізнає, з якого твору взято уривок тощо)

Учень (учениця) розуміє навчальний матеріал і за допомогою вчителя  дає відповідь у формі висловлювання (відтворює зміст у певній  послідовності, називає на репродуктивному рівні жанр твору, упізнає  літературний факт за описом або визначенням)

II. Середній

Учень (учениця) має уявлення про зміст твору, може переказати  незначну його частину та з допомогою вчителя визначає основні  сюжетні елементи, на репродуктивному рівні відтворює фактичний  матеріал

Учень (учениця) знає зміст твору, переказує окрему його частину,  знаходить у тексті приклади відповідно до сформульованого завдання,  висловлює оцінювальне судження й доводить його одним-двома  аргументами, завершує відповідь простим узагальненням, дає  визначення літературних термінів

Учень (учениця) знає зміст твору, може переказати його значну  частину, з допомогою вчителя виділяє головні епізоди, уміє  формулювати думки, називає риси характеру літературних героїв,  установлює окремі причинно-наслідкові зв'язки, дає визначення  літературних термінів за прикладами

ІІІ.  

Достатній

Учень (учениця) володіє матеріалом і навичками аналізу літературного  твору за поданим учителем зразком, наводить окремі приклади з тексту

Учень (учениця) володіє матеріалом, за зразком аналізує текст,  виправляє допущені помилки, добирає докази на підтвердження  висловленої думки, застосовує відомі факти, поняття для виконання  стандартних навчальних завдань

Учень (учениця) володіє матеріалом та навичками комплексного  аналізу літературного твору, застосовує теорію в конкретних  ситуаціях, демонструє правильне застосування матеріалу, складає  порівняльні характеристики, добирає аргументи на підтвердження  власних міркувань

ІV. Високий

10 

Учень (учениця) володіє матеріалом і навичками комплексного аналізу  літературного твору, виявляє початкові творчі здібності, самостійно  оцінює літературні явища, працює з різними джерелами інформації,  систематизує, узагальнює та творчо використовує дібраний матеріал

11 

Учень (учениця) на високому рівні володіє матеріалом, уміннями й 


 

   

навичками комплексного аналізу художнього твору, використовує  засвоєні факти для виконання нестандартних завдань, самостійно  формулює проблему й вирішує шляхи її розвязання, висловлює власні  думки, самостійно оцінює явища літератури та культури, виявляючи  власну позицію щодо них

12 

Учень (учениця) вільно володіє матеріалом та навичками  текстуального аналізу літературного твору, виявляє особливі творчі  здібності та здатність до оригінальних рішень різноманітних  навчальних завдань, до перенесення набутих знань і вмінь на  нестандартні ситуації, має схильність до літературної творчості


 

Критерії оцінювання творів із зарубіжної літератури 

Оцінювання письмового твору оцінюють за такими критеріями:  

початковий рівень – 1, 2, 3 бали одержують учні, які, спираючись на значну  кількість запропонованих учителем допоміжних матеріалів, будують лише окремі речення  або переказують окремі фрагменти змісту, що не становлять зв’язного тексту;  припускаються значної кількості помилок у мовному оформленні;  

середній рівень – 4, 5, 6 балів одержують учні, які, спираючись на допоміжні  матеріали, будують текст, який відзначається певною зв’язністю, але збідненим змістом,  непропорційністю частин, недостатньо вправним слововживанням, наявністю помилок у  мовному оформленні;  

достатній рівень – 7, 8, 9 балів одержують учні, які без опори на допоміжні  матеріали, досить вправно будують текст, але припускаються окремих відхилень від теми,  певних недоліків у структурі висловлювання, у співвідношенні основної та другорядної  інформації; будуючи твір, вони висловлюють, але недостатньо аргументують свій погляд  на предмет мовлення; допускають окремі помилки в мовному оформленні; 

високий рівень – 10, 11, 12 балів одержують учні, які вправно будують текст;  висловлюють і аргументують свою думку; вміють зіставити різні погляди на той самий  предмет, оцінити аргументи на їх доведення, обрати один із них; окрім того, вміють  пристосувати висловлювання до особливостей тієї чи іншої мовленнєвої ситуації,  комунікативного завдання; припускаються окремих помилок у мовному оформленні.  

Бали в межах кожного рівня диференціюються залежно від змістового наповнення  письмового висловлювання, комунікативної спрямованості, якості його мовного  оформлення.  

Виявлені помилки позначають так: 

• орфографічні, пунктуаційні та граматичні помилки на вивчені вже правила  підкреслюють горизонтальною рискою й на березі в цьому ж рядку вказують тип помилки  (? – орфографічна, v – пунктуаційна, г – граматична), помилки на ще не вивчені  правила виправляють, перекреслюючи їх скісною рискою ( ⁄ ) й надписуючи потрібну  літеру чи розділовий знак, вказують на березі тип помилки, проте її не враховують при 

остаточному визначенні оцінки. 

• лексичні (неточність у слововживанні, тавтологія, росіянізми тощо), стилістичні  (стильова невідповідність дібраних мовних засобів, одноманітність дібраних мовних 

засобів тощо) та змістові помилки (логічні – втрата послідовності викладу, неправильний  поділ тексту на абзаци, фактичні – неправильно вказано дату, власну назву тощо)  підкреслюють горизонтальною хвилястою рискою й на березі в цьому ж рядку вказують  тип помилки (л – лексична, с – стилістична, з – змістова помилки).  

Виявлені помилки у 5 – 9 класах позначають так: на вивчені вже правила  підкреслюють горизонтальною рискою або виправляють (в учнів із середнім та  початковим рівнем навчальних досягнень); помилки на ще не вивчені правила  виправляють, підкреслюючи їх скісною рискою й надписують потрібні літери, слова,  речення, але не враховують при остаточному визначенні оцінки. 

У письмових висловленнях враховують наявність помилок:  

1) орфографічних і пунктуаційних, які підраховуються сумарно, без диференціації; 2)  лексичних, граматичних і стилістичних. За письмове мовлення виставляють також одну  оцінку: на основі підрахунку допущених змістових огріхів і помилок у мовному  оформленні, ураховуючи їхнє співвідношення. Єдину оцінку за письмову роботу виводять  так: до кількості балів, набраних за зміст твору, додають кількість балів за мовне  оформлення і суму ділять на два. При цьому, якщо частка не є цілим числом, то  враховується динаміка навчальних досягнень учнів (на користь дитини). 

Зразок запису: З (зміст)*: 10(бал)  

 МО (мовленнєве оформлення): І, V – 3 (помилки) – 8 (бал)   Л, Г, С – 3 (помилки) – 10 (бал)  *Слова в дужках не записуються. 

Орiєнтовний обсяг учнiвського письмового твору

Клас

Кількість сторінок

5-ий 

0,5-1,0

6-ий 

1,0-1,5

7-ий 

1,5-2,0

8-ий 

2,0-2,5

9-ий 

2,5-3,0

10-ий 

3,0-3,5

11-ий 

3,5-4,0


 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень