A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Великокопанівський ліцей
Великокопанівської сільської ради
Херсонського району Херсонської області

Критерії оцінювання

Дата: 02.11.2021 22:42
Кількість переглядів: 53

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ З БІОЛОГІЇ У  СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ 

При оцінюванні рівня навчальних досягнень з біології враховується: 

- рівень оволодіння біологічними ідеями, що становлять важливу складову  загальнолюдської культури: рівні організації живої природи, зв'язок будови і функцій  організмів, історичний розвиток органічного світу, різноманітність організмів, цілісність і  саморегуляція живих систем, зв'язок людини і природи; 

- рівень умінь використовувати теоретичні знання у практичній діяльності, під час  розв'язування задач чи вправ різного типу, уміння робити висновки та узагальнення на  основі практичної діяльності; 

- рівень оволодіння практичними уміннями та навичками спостереження та дослідження  природи, виконання лабораторних та практичних робіт. 

Всі види оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти здійснюються за критеріями,  наведеними в таблиці.

Рівні навчальних  досягнень учнів

Бали 

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

I. Початковий

Здобувач освіти з допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) розпізнає і називає окремі  біологічні об'єкти; знає правила техніки безпеки при виконанні  лабораторних та практичних робіт

Здобувач освіти намагається відтворити окремі факти, з допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого  зошита), наводить елементарні приклади біологічних об'єктів і їх  окремі ознаки; за інструкцією і з допомогою вчителя  фрагментарно виконує лабораторні та практичні роботи без  оформлення

Здобувач освіти відтворює окремі факти, з допомогою вчителя  або з використанням підручника фрагментарно характеризує  окремі ознаки біологічних об'єктів; відповідає на запитання, що  потребують однослівної відповіді; за інструкцією і з допомогою  вчителя фрагментарно виконує лабораторні та практичні роботи  без належного оформлення

II. Середній

Здобувач освіти з допомогою вчителя або з використанням  підручника відтворює незначну частину навчального матеріалу,  дає визначення окремих біологічних понять, дає неповну  характеристику загальних ознак біологічних об'єктів; у відповідях  може допускати помилки; за інструкцією і з допомогою вчителя виконує лабораторні та практичні роботи з неповним їх  оформленням

Здобувач освіти відтворює основний зміст навчального  матеріалу, відповідаючи на запитання вчителя; характеризує  загальні ознаки біологічних об'єктів; дає визначення окремих  біологічних понять; наводить приклади, що ґрунтуються на 


 

   

матеріалі підручника; у відповідях може допускати помилки; за  інструкцією і з допомогою вчителя виконує лабораторні та  практичні роботи, частково оформляє їх

Здобувач освіти самостійно, але неповно відтворює навчальний  матеріал, частково дотримується логіки його викладу; відповідає  на окремі запитання; у цілому правильно вживає біологічні  терміни; характеризує будову та функції окремих біологічних  об'єктів за планом; у відповідях допускає помилки; розв'язує  прості типові біологічні вправи і задачі з допомогою вчителя; за  інструкцією і з допомогою вчителя виконує лабораторні та  практичні роботи, оформляє їх без висновків

III. Достатній 

Здобувач освіти самостійно відтворює більшу частину  навчального матеріалу, застосовуючи необхідну термінологію;  розкриває суть біологічних понять; характеризує основні  положення біологічної науки, допускаючи у відповідях  неточності; розв'язує прості типові біологічні вправи і задачі  звертаючись за консультацією до вчителя; за інструкцією  виконує лабораторні та практичні роботи, звертаючись за  консультацією до вчителя, оформляє їх, робить висновки з  допомогою вчителя

Здобувач освіти самостійно відтворює навчальний матеріал;  відповідає на поставлені запитання, допускаючи у відповідях  неточності; порівнює біологічні об'єкти, явища і процеси живої  природи, встановлює відмінності між ними; виправляє допущені  помилки; розв'язує типові біологічні вправи і задачі  користуючись алгоритмом; за інструкцією виконує лабораторні  та практичні роботи, звертаючись за консультацією до вчителя,  оформляє їх, робить неповні висновки

Здобувач освіти вільно відтворює навчальний матеріал та  відповідає на поставлені запитання; з допомогою вчителя  встановлює причинно-наслідкові зв'язки; дає порівняльну  характеристику біологічним об'єктам явищам і процесам живої  

природи; розв'язує стандартні пізнавальні завдання; виправляє  власні помилки; самостійно розв'язує типові біологічні вправи і  задачі; за інструкцією виконує лабораторні та практичні роботи,  оформляє їх, робить нечітко сформульовані висновки

IV. Високий

10 

Здобувач освіти системно відтворює навчальний матеріал у  межах програми; дає повні, змістовні відповіді на поставлені  запитання; розкриває суть біологічних явищ, процесів; аналізує,  систематизує, узагальнює, встановлює причинно-наслідкові  зв'язки; використовує знання у нестандартних ситуаціях;  самостійно розв'язує біологічні вправи і задачі у межах  програми; за інструкцією виконує лабораторні та практичні  роботи, оформляє їх, робить чітко сформульовані висновки

11 

Здобувач освіти логічно та усвідомлено відтворює навчальний  матеріал у межах програми; обґрунтовано відповідає на 


 

   

запитання; самостійно аналізує і розкриває закономірності живої природи; наводить приклади, що ґрунтуються на власних  спостереженнях; оцінює біологічні явища, закони; виявляє і  обґрунтовує причинно-наслідкові зв'язки; аргументовано  використовує знання у нестандартних ситуаціях; самостійно  розв'язує біологічні вправи і задачі; за інструкцією ретельно  виконує лабораторні та практичні роботи, оформляє їх, робить  логічно побудовані висновки

12 

Здобувач освіти виявляє міцні й глибокі знання з біології; вільно  відповідає на ускладнені запитання, з використанням  міжпредметних зв'язків; самостійно характеризує біологічні  явища і процеси, виявляє особисту позицію щодо них; уміє  виокремити проблему і визначити шляхи її розв'язання;  користується джерелами інформації, рекомендованими  вчителем; вільно розв'язує біологічні вправи і задачі різного  рівня складності відповідно до навчальної програми; ретельно  виконує лабораторні та практичні роботи, оформляє їх, робить  самостійні обґрунтовані висновки


 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень